vrijdag 20 april 2012

Stamboom

De kinderen hadden de afgelopen twee weken een project op school over Familie. Heel erg leuk. Ze maakten een heus familiemuseum en natuurlijk een stamboom. Door dit project werd ik op een idee gebracht.

Een keer in de vijf jaar hebben wij een familieweek. Een week zal je zeggen? Ja, en die heb je nodig ook want het gaat +/-400 man. Alle nakomelingen van mijn overgrootvader en moeder. We zijn ooit begonnen in een groot huis, maar staan inmiddels een week met z'n allen op een camping.
Om het voor de kinderen een beetje overzichtelijk te maken heb ik de familie uitgetekent. Startend bij mijn overgrootvader en moeder en vervolgens hun 13 kinderen waaronder dus mijn oma. Al die kinderen hebben ook weer grote gezinnen (kleinste met 5 kinderen) en vervolgens zijn daar vaak ook alweer kinderen.
Een heel gebeuren dus.
De stamboom die ik maakte is 2,6 meter lang en ik moet nog een goed plekje vinden zodat we het komende jaar namen kunnen oefenen ;-)

En nu maar oefenen.....

2 opmerkingen:

  1. Hahaha goed idee! Ik stel voor van elk gezin nog even een schoenendoos met foto's ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! De stamboom van onze familie is een stuk smaller...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...