maandag 6 augustus 2012

Pottenbaksels en een leuk project

Zoals beloofd zou ik de resultaten laten zien van een middagje pottenbakken. De eerste zijn nog wit en dus alleen afgebakken op de tweede foto een schaaltje dat een glazuurlaagje heeft gekregen. Super toch ik ben echt een beetje trots op mijn creaties.
Op Pinterest was ik een geweldig idee tegengekomen. Een Boekenmolen van een oude houten spoel. Super leuk en dus liet ik het aan mijn mannetje zien. Tot mijn verbazing staat hij een paar dagen later overdag ineens voor de deur terwijl hij toch echt gewoon aan het werk was. De kofferbak gaat open en er komt een geweldige houten spoel uit. De man van zijn collega werkt in de bouw en had hem meegenomen.
Nou is deze spoel een stuk hoger dan die op Pinterest en dus moest het idee iets aangepast worden.
Deze spoel kreeg een 'jasje' aan van een oude postzak met daarop vakken voor tijdschriften. Ik heb er een rits ingemaakt zodat je hem er makkelijk af kan halen (en om kan doen)
Nu op zoek naar de glansloze lak die we eerder hebben gehad en dan kan ik hem nog een beetje afwerken. Ik wil zo min mogelijk schuren, maar een lakje is wel een stuk makkelijker schoonmaken.
Tot slot nog een vakantiewerkje. Een konijn met regenboogoren. Is het geen schatje?!

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee zeg, zo met die spoel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel cool! Wij hebben een keer op het vrijgezellenfeestje van mijn vriendin zo'n spoel staan verven met hetzelfde doeleinde. Maar deze is wel veel mooier zeg.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...